Tietotyö-, hallinto- ja kirjastoala

Ammattiliitto JHL:n tietotyö-, hallinto- ja kirjastoalan tähtiammattilaisen kohtaat esimerkiksi kuntien tai oppilaitosten hallinnossa, kirjastoissa, hyvinvointialueiden tietopalvelussa tai julkisomisteisten terveydenhuoltoyritysten ja liikelaitosten palveluksessa.

Alan tehtävissä työskennellään monella eri sektorilla: niin kuntien, hyvinvointialueiden, järjestöjen, valtionhallinnon kuin yksityisten työnantajien palveluksessa.

Ammattinimikkeitä ovat muun muassa kirjastovirkailija, arkistosihteeri, tietopalvelusihteeri, tietohallintosihteeri, kurssisihteeri, toimistosihteeri, opintoasiainsihteeri, palvelusihteeri, työsuojeluvaltuutettu, suunnittelija sekä tekninen assistentti. Teetpä työtäsi millä tahansa alan monista ammattinimikkeistä, olet tervetullut mukaan JHL:n ammatilliseen toimintaan!

Kollegat tutuiksi helposti ja hauskasti

Tietotyö-, hallinto- ja kirjastoalan tähtiammattilaisille on luotu verkkoon oma keskustelu- ja tapaamisfoorumi. Verkkoalustalla on kätevää ja nopeaa olla yhteydessä muiden samalla alalla työskentelevien kanssa.

ILMOITTAUDU MUKAAN AMMATTIALASI ALUEELLISEEN FOORUMIIN!

Foorumi kokoaa yhteen omien alojensa osaajat tärkeään ammattien ja työn kehittämistoimintaan. Foorumeissa luodaan katseet työn tulevaisuuteen yhdessä kollegojen kanssa ja pohditaan miten tehdä työelämästä myös nykyisellään mahdollisimman hyvää.

Ammattialafoorumit ovat lisäksi kanava, josta ammattiliittosi JHL saa mutkattomasti jäsenistön kuulumisia aiheista, jotka puhututtavat työpaikoilla. JHL on tiiviisti mukana tietotyön, hallinnon ja kirjastojen ammatillisessa vaikuttamistyössä. Ja esimerkiksi koulutukseen liittyvissä laki- ja kehittämishankkeissa on tärkeää, että linjaukset ja tavoitteet ovat jäsenten etujen mukaisia. Foorumien kautta onkin mahdollista tuoda omaa ammatillista ääntä kuuluville

Toiminta foorumeissa on vapaamuotoista ja joustavaa: olet mukana oman mielenkiintosi ja aikataulusi rajoissa.

Teemat ja jutunaiheet joustavat ja vaihtelevat: voit keskustella työsi iloista tai haasteista, pyytää vertaistukea, jakaa kokemuksiasi tai esimerkiksi kysellä vinkkejä miten muualla toimitaan. Pelkästään sivuilla käytävien keskustelujen seuraaminenkin on ok.

Osallistuminen ei edellytä aiempaa kokemusta liiton toiminnasta. Ainoa vaatimus on kiinnostus oman työsi kehittämistä kohtaan!