Yhdistyksen merkitys

Yhdistys ja sen hallitus vastaa edunvalvonnasta ja sen kehittämisestä ja antaa neuvottelijoille tavoitteet ja ohjeistukset tehdä päätöksiä.

Tavoitteena

on muuttaa ja kehittää yhdistysrakenteet ja -työtavat vastaamaan työnantajien rakennemuutoksia sekä vahvistaa yhdistyksen toimintamahdollisuuksia.

Kouluttaa yhdistykselle yhteistyökykyisiä ja motivoituneita edustajia, joilla on toimivat suhteet päättäjiin, virkamiesjohtoon, esimiehiin ja yhteistyötahoihin.

Turvata palvelussuhde etuudet muutostilanteisa: suurkunta-, ulkoistamis-, erilaisten muutosten ja yt- asioiden yhteydessä; osallistua palavereihin (edustajat) ja tehdä yhteistyötä eri osapuolten kanssa.

Antaa tukea ammattiryhmille ja luottamusmiehille ja turvata sopimusten- ja lakien mukainen inhimillinen ja tasapuolinen kohtelu erilaisissa työyksiköissä.Yhdistyksen merkitys edunvalvonnassa.