Tietoa jäsenille

Kaivokatu 2

13100 Hämeenlinna

Palvelu henkilöasiakkaat  01019 5110, ma - pe 8-18

Turvan hätäpalvelunumeroon: +358 1019 5111 (24h/vrk)

MUISTA PITÄÄ YHTEYSTIETOSI AJANTASALLA!

Yhdistyksen tarkoitus

Yhdistyksen toimialueena on Hämeenlinna ja sen tarkoituksena on koota Hämeenlinnan kaupungin ja Hämeenlinnan seurakuntayhtymän, Koulutuskuntayhtymä Tavastian sekä osakeyhtiöiden Hs-vesi, Liikuntahallit Oy, Kiertokapula Karanojan jätteenkäsittelyalue ja Kanta Logistiikka Oy palveluksessa työskentelevät ja yhdistyksen järjestämisalalle opiskelevat ammattiliiton piiriin.

Liity jäseneksi

Lyhenne JHL tulee sanoista Julkisten ja hyvinvointialojen liitto. Olemme Suomen suurin julkisten alojen ammattiliitto, jonka jäsenillä on noin tuhat ammattinimikettä. JHL puolustaa tinkimättä koko laajan ammattikirjonsa etuja ja oikeuksia.

JHL:n tärkein tehtävä on neuvotella jäsenilleen työehdot, kuten esimerkiksi reilu korvaus ja työaika. Tämän lisäksi jäsenten etuihin kuuluvat muun muassa:

Liitto on tukenasi, olit sitten työssä, opiskelija tai työtön. Vakinainen, osa-aikainen, täysipäiväinen. Nollasopimuksella, vuorotyössä. Nuori tai vanha. Maahanmuuttaja tai kantasuomalainen. Nainen, mies tai jotakin muuta. Oli tilanteesi ja taustasi mikä vain, ammattiliitossa olet aina vahvempi.

JHL on myös Suomen edullisin hyvinvointialojen ammattiliitto: maksat jäsenyydestä vain prosentin kuukausituloistasi.

Liity heti. Siten varmistat, että sinua kohdellaan reilusti työelämässä ja työttömyyden kohdatessa.

JHL:n ja sen työttömyyskassan jäsenmaksu on 1,00 % ja voit vähentää sen verotuksesta.

Jäsen, hanki jäsen!

JHL:n työssä käyvä jäsen, opiskelijajäsen tai aktiivi: lähde mukaan hankkimaan liittoon uusia jäseniä!

Suosittele ammattiliittosi JHL:n jäsenyyttä ja ansaitse satojen eurojen arvosta JHL-bonuspisteitä. Jokainen hankittu jäsen kasvattaa bonuspistesaldoasi. Pisteet voit muuttaa tavaroiksi JHL-bonuspalkinnoissa.

Yhdistys tiedottaa:

Yhdistyksemme toiminnasta ja kokouksista tiedotetaan Hämeenlinnan Kaupunkiuutiset  lehden järjestöpalstalla sekä työpaikkojen ilmoitustauluilla, kotisivuilla ja tarvittaessa jäsenkirjein.  Yhdistyksen syys- ja kevätkokouksista ilmoitetaan myös Hämeenlinnan Kaupunkiuutisissa.

Yhdistyksen sähköpostiosoite:

hml.jhl49(at)gmail.com

Yhdistyksen kotisivuosoite:

www.jhl49.jhlyhdistys.fi

Edunvalvonta

Yhdistys ja sen hallitus vastaa edunvalvonnasta ja sen kehittämisestä ja antaa neuvottelijoille tavoitteet ja ohjeistukset tehdä päätöksiä.

Tavoitteena

on muuttaa ja kehittää yhdistysrakenteet ja -työtavat vastaamaan työnantajien rakennemuutoksia sekä vahvistaa yhdistyksen toimintamahdollisuuksia.

Kouluttaa yhdistykselle yhteistyökykyisiä ja motivoituneita edustajia, joilla on toimivat suhteet päättäjiin, virkamiesjohtoon, esimiehiin ja yhteistyötahoihin.

Turvata palvelussuhde etuudet muutostilanteisa: suurkunta-, ulkoistamis-, erilaisten muutosten ja yt- asioiden yhteydessä; osallistua palavereihin (edustajat) ja tehdä yhteistyötä eri osapuolten kanssa.

Antaa tukea ammattiryhmille ja luottamusmiehille ja turvata sopimusten- ja lakien mukainen inhimillinen ja tasapuolinen kohtelu erilaisissa työyksiköissä.

Työväenlehtituki

Liiton lehtituki vuodelle 2021 on 10,00 € ja yhdistyksen tuki 14,00 €.  Tuen piiriin kuuluvat JHL:n luettelon mukaiset työväenlehdet.  Edut maksetaan suoraan tilattavalle lehdelle.

Liittovakuutus

JHL ja Keskinäinen vakuutusyhtiö TURVA ovat tehneet yhteistyösopimuksen, jonka mukaan kuulut jäsenvakuutuksen ja liittoturvavakuutuksen piiriin.  Lisäksi jäsenellä on mahdollisuus saada tuntuvia alennuksia Turvan muista vakutuksista. Jäsenvakuutus sisältää mm. vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen ja matkustajavakuutuksen.

Lisätietoja vakuutusasioista saa vakuutusvastaavalta tai JHL:n kotisivuilta