Jäsenasiat ja jäsenedut

Jäsenmaksu

JHL:n kokonaisjäsenmaksu on 1,38 % kaikista ansiotuloista ennen veroja. Jäsenmaksu on verotuksessa vähennyskelpoinen. Jäsenmaksun voit maksaa joko valtuuttamalla työnantajasi perimään sen suoraan palkasta tai maksamalla sen itse. Minimijäsenmaksua maksavat ne jäsenet, joilla ei ole palkka- tai siihen verrattavaa tuloa. Jäsenmaksulaskurilla voit laskea jäsenmaksusi.

Jäsenmaksulaskurilla voit laskea jäsenmaksusi suuruuden. Voit laskea jäsenmaksun myös kaavalla 1,38 x palkka/100.

Päiväkohtaisen palkan saat laskettua jakamalla kokonaispalkan työpäivien määrällä, mistä pystyt laskemaan jäsenmaksun edellä mainitulla kaavalla tai jäsenmaksulaskurilla. Jäsenmaksu maksetaan kaikesta ennakonpidätyksen alaisesta ansiotulosta. Jäsenmaksu maksetaan myös luontoisedusta, lomarahasta ja lomakorvauksesta.

Työnantajaperintä

Perintäsopimuksella valtuutat työnantajasi perimään jäsenmaksun suoraan palkastasi. Voit tilata esitäytetyn perintäsopimuksen jäsenpalvelusta. Jäsenpalvelu lähettää sinulle tiedoillasi täytetyn lomakkeen postissa. Toimita lomake allekirjoitettuna työnantajasi palkanlaskentaan.

Jäsenmaksun maksaminen itse

Voit maksaa jäsenmaksut suoraan omaJHL:ssä Nordean, Danske Bankin tai Osuuspankin verkkopankin kautta. Vaihtoehtoisesti voit tilata jäsenpalvelusta viitesiirrot jäsenmaksun maksamista varten.

Seuraavan vuoden jäsenmaksuviitteet lähetetään itsemaksaville jäsenille viimeistään joulukuussa.

Minimijäsenmaksu

Minimijäsenmaksua maksat ollessasi ilman palkkatuloja ja:

Minimijäsenmaksua maksat, jos olet ilman palkkatuloa tai siihen rinnastettavaa tuloa, mutta sinulla ei ole perustetta jäsenmaksuvapautukseen. Minimijäsenmaksu on 8 euroa kuukaudessa, eli  96 euroa vuodessa.

• eläkkeellä tai pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä
  • ulkomailla
  • työlomalla
  • virkavapaalla
  • au pairina
  • suorittamassa vapausrangaistusta
  • ”omalla lomalla”
  • omaishoitajana.

Tilaa jäsenmaksuviitteet minimijäsenmaksun maksamista varten jäsenpalvelusta. Jäsenmaksuviitteet lähetetään automaattisesti kaikille minimimaksua maksaville jäsenille tammikuussa.

Eläkeläisjäsenet maksavat koko vuoden jäsenmaksut joko yhdessä tai kahdessa erässä. Ensimmäinen eräpäivä on 30.4.  ja toinen on 30.9. Muut minimijäsenmaksuun oikeutetut jäsenet maksavat jäsenmaksun neljännesvuosittain.

JHL:n jäsenenä saat turvaa, tukea ja neuvoja erilaisissa työelämän tilanteissa.

Vuoden 2020 jäsenkalenteri postitettiin JHL:n jäsenille Motiivi-lehden yhteydessä. Nyt postitettava kalenteri tulee jäsenille automaattisesti viimeistä kertaa. Vuoden 2021 kalenteri muuttuu tilaustuotteeksi.

Mikäli olet saanut jäsenkortin vuonna 2018 sen voimassaolo aika on vuoteen 2021 asti. Jos et ole saanut niitä tai on epäselvyyttä jäsenyytesi tai osoitteesi kohdalla, ota yhteyttä luottamushenkilöösi.

Liity jäseneksi     https://www.jhl.fi/jasenyys/liittyminen/liity-jaseneksi/

Liity opiskelijajäseneksi                    https://www.jhl.fi/jasenyys/liittyminen/liity-opiskelijajaseneksi/

Kirjautuminen jäsensivuille!                    https://www.jhl.fi/jasensivu/